Aquestes són algunes de les activitats que hem fet aquests dies.
Geometria: vam parlar de les línies obertes i tancades, rectes i corbes i dels polígons. Vam aprofitar unes figures que teníem fetes per fer-les servir com a exemple. Primer les vam identificar i després les vam dibuixar sobre un geoplà de paper amb els punts marcats. Ells van dibuixar els polígons que van voler i després els van pintar. Ens va servir per veure com amb diferents triangles podem construir quadrats, rectangles... La plantilla la vaig baixar del bloc PreKinders dins de Math-shapes.-amb en Neó vam introduir els símbols "igual", "desigual", "més petit que" i "més gran que". Vam fer servir els reglets i vam jugar-hi una bona estona. Vaig veure que tots els entenia bé, però que el "més petit que" li costava força.
-amb en Jan hem treballat el concepte de "divisió". Fins ara ho fèiem mentalment, jugant a repartir diferents coses. Aquesta vegada he escrit les divisions i ho hem treballat amb reglets. Primer hem fet servir els reglets d'1, però de seguida ho ha fet amb els altres i després mentalment.
-vam aprofitar les camises que vam preparar pel dòmino de diferències per fer grups. Sense dir-li res, en Neó va classificar-les per colors. Després de pensar-hi una mica, va descobrir que en podia fer altres i les va classificar segons el tipus de màniga.
-també vam treballar els números de l'11 al 19. Vam fer servir un material que vam baixar diria que de Montessorimom, però fa molt de temps i no ho puc assegurar. En els requadres hi ha d'11 a 19 pingüins, s'han de comptar i col·locar el número que toca.
-pel que fa a lectoescriptura, avui li he escrit unes quantes lletres a en Jan que havien de ser la inicial de la paraula que ell volgués.
4 comentaris:
Que entretenida forma de estudiar geometria , recuerdo que yo lo estudie con el baldor ...eram tardes interminables con mi papa . Seguro que seguiran con más actividades.
besotes
Uau, Àfrica. De nou em deixes de pedra. Fins i tot divisions. M'hauràs d'explicar quantes hores dediques cada dia a fer "escola a casa", per tenir-ne una orientació. Potser és que jo no hi dedico massa temps, però ni de bon troç els meus nens van tan avançats com els teus... Ah! I una altra pregunta (si no és molta molèstia): fas encara servir lo de les workboxes?
Gràcies per compartir tant. Un petonet. Marta.
Gracias Greisi i Marta!
Marta, se'm fa difícil dir quantes hores "fem". Diguem-ne que asseguts a taula, fent feina més "clàssica" (matemàtiques i lectoescriptura que procurem fer-ne cada dia), potser mitja hora al dia. Però la sort d'educar a casa és que estan tot el dia aprenent. L'altre dia, per exemple, vam medir els dibuixos d'en Jan que hem d'emmarcar. Va ser una introducció (sense voler-ho) al sistema decimal i avui quan hem anat a comprar, en Jan s'ha fet un fart de mirar preus dient tots els decimals. A vegades quan estem dinant, en Neó (el petit) li pregunta quan fan tant per tant... això no es considera "estudiar", però aquests moments aporten moltíssim a l'aprenentatge. Per això trobo que és molt difícil dir quant de temps... També veig que és important aprofitar el moment en què hi tenen interès. Fins fa pocs mesos en Jan no tenia cap mena d'interès en fer feina d'aquest tipus i ara s'ho escull ell i cada dia en fa. Continuem amb els workboxes. En Jan té quatre capses i en Neó tres. Dues d'en Jan estan dedicades a matemàtiques i a lectoescriptura. Ell s'hi posa el que vol. Les altres dues les escull ell: normalment una és un dibuix i l'altra alguna manualitat. Sinó procuro posar algun joc (escales de colors, mapes del món...). Amb en Neó també procuro que cada dia faci alguna cosa de "lectoescriptura" (tipus alfabet sonor, si vol, escriure alguna lletra, alfabet mòbil...) i de matemàtiques (a vegades és una fitxa i d'altres algun joc manipulatiu). Juguen molt a jocs de taula (parxís, oca, dòmino, mastermind, Reversi, escacs...) que trobo ajuden molt en alguns aspectes de l'aprenentatge. Quin rotllo que t'acabo de deixar anar!! Fins aviat i bones festes!!Àfrica.
De rotllo res!!!
Doncs més ho menys fem el mateix. Però tens raó en aprofitar el moment d'interès, i que aprenen a tota hora. Deu ser que els teus són més grans, i potser estan més "avançats".
Bones festes, i gràcies per prendre't la molèstia de contestar.
Marta.
Publica un comentari a l'entrada