divendres, 1 de juliol del 2011

Receptes d'estiu amb ametlles

Un parell de receptes aprofitant que a casa tenim moltes ametlles (gràcies als besavis de Villar!):

Llet d'ametlles

Una recepta molt senzilla tot i que porta una mica de feina. Es trenquen les ametlles (la "closca") i les escaldem per tal que sigui més fàcil treure'ls la pela. Un cop pelades es deixen reposar en aigua freda tota la nit. Jo no tinc cap mena de màquina per a fer "llet" de cereals o fruits secs, però ho he fet de la següent manera i ha quedat molt bé: primer he picat amb el túrmix les ametlles dins la mateixa aigua. Després les he liquat i hi he afegit una miqueta de sucre. 
Jo no ho he provat però estic segura que la polpa que sobra es pot fer usar per a fer algun pastís. La llet que obtingueu, a la nevera! Que ben fresqueta la llet d'ametlles és boníssima!

Quantitats aproximades:
400 gr d'ametlles pelades
2 l/ 2.5l d'aigua
2 cull. sopa de sucre (al gust de cadascú)



Salsa pesto

A baix al pati tenim alfàbrega i ara que la planta està ben maca he aprofitat per a fer pesto. Recomanen que les fulles estiguin netes i seques (es pot regar la planta abans de collir les fulles). Es posen les fulles, l'oli, les ametlles (originalment són pinyons, però com que no en tenim, hem posat ametlles, que a més econòmiques), 2 grans d'all (al gust de cadascú), sal i formatge parmesà (jo moltes vegades si no en tinc la faig igual sense formatge, o amb algun formatge sec que tinguem a casa). Es passa tot pel túrmix i ja està!

Quantitats aproximades (per a dos àpats de tres/quatre persones):
2 gots d'alfàbrega 
1/2 got d'oli d'oliva
1/4 o 1/2 got d'ametlles (al gust de cadascú)
2 grans d'all picat (al gust de cadascú)
sal
formatge parmesà (al gust de cadascú)

Volia aprofitar que l'alfàbrega té moltes fulles per a fer quatre o cinc pots de pesto. Es poden conservar a la nevera si la capa més superficial de la salsa està coberta d'oli.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

mmmmmmmmmadoro el pesto que spaguetti.

que delicia se ve!!!
cariños.

Mi vida con un vegano. ha dit...

M'apunto la recepta de la llet d'ametlles, gràcies!!!
Per cert... m'encanta el teu blog! :)

Àfrica ha dit...

Muchas gracias, Greisi! Moltes gràcies Alba, no coneixia el teu bloc, m'hi he passejat una bona estona, quantes receptes i que bones!
Fins aviat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...