dijous, 3 de febrer del 2011

Llengua: article + substantiu + adjectiu

Fa unes setmanes vam introduir el concepte d'"article" i "substantiu" que els vaig presentar seguint la proposta Montessori (aquí). Ara hem continuat amb l'"adjectiu".
Ho hem fet en dos dies diferents. El primer dia vaig agafar les targetes d'un llibre d'aquests tipus Imaginarium per explicar històries. Vaig fer una pila amb els substantius (abans vam tornar a parlar sobre el nom que donem a les coses) i ells van anar dient què creien que era (príncep, llenyataire, escala...). Seguidament, els vaig demanar que diguessin alguna cosa de com era, com estava aquell personatge, objecte, edifici... o sigui que li afegissin un adjectiu.  És un exercici molt senzill, però va anar bé.

Amb en Jan, un segon dia vam fer servir unes targetes que vaig preparar. Ja tenia fetes les dels articles i els substantius i vaig fer uns quants adjectius que puguessin anar bé amb els noms que teníem. També vaig preparar amb una cartolina aquesta presentació de la família del substantiu que vaig veure al bloc Montessori en el hogar.
 presentació família del substantiu
 articles
 substantius
 adjectius

2 comentaris:

Esther ha dit...

En mi blog te he dejado un guiño,felicidades por lo que haces http://somostribu.blogspot.com

Àfrica ha dit...

Muchísimas gracias, Esther!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...