dimecres, 2 de setembre del 2009

Matemàtiques i quaderns

El millor amic d'en Jan i en Neó té una gran passió i un extraordinari do per les matemàtiques i ni que sigui per imitació sembla que aquests dies se'ls hi ha enganxat una mica, si més no la passió!! O sigui que van voler que els compréssim quardens de matemàtiques (com el seu amic!).
I així estem, en Jan ha acabat el primer quadern de sumes (de l'editorial Nadal) i hem continuat fent sumes amb les "estampetes". La meva sorpresa ha sigut quan ha demanat de fer multiplicacions. El concepte el té molt clar, de fet no és més que una manera de simplicar sumes, i hem practicat amb els reglets. Amb les multiplicacions d'una xifra no hi ha problema i avui que n'ha començat a fer de dues també hem fet servir els reglets. Hem comprovat que es pot alterar l'ordre de la multiplicació (12x2=2x12) i hem continuat fent també la suma (2+2+2+2+2+2+...=12+12). Els reglets ens han ajudat molt. Hem aprofitat i quan hem de multiplicar quantitats més grans (23x3) hem aprofitat per treballar el concepte de desenes i unitats (2 desenes i 3 unitats + 2 desenes i 3 unitats + 2 desenes i 3 unitats ). Les hem agrupat i hem vist que era molt més fàcil. Veig que comença a recordar alguns resultats d'algunes multiplicacions senzilles (2x2, 4x2...). Tants anys que vaig necessitar jo per memoritzar les taules!! No hi ha res millor que fer les coses a gust!
En Neó també va voler un quadernet i a estones l'agafa i treballa una estona. Hem repassat quantitats i reconeixement de xifres.
I jo que em pensava que això dels quadernets era avorrit!!

4 comentaris:

Sandra ha dit...

Alaaa!!! que be. Jo tinc una por a les mates, jeje. Suposo que m'agradaran quan comenci a veure amb l'Ariam que n son tan avorrides com em van fer creure. Felicitats per les multiplicacions. Petons.

Àfrica ha dit...

Gràcies, Sandra! La veritat és que aquest interès sobtat, m'ha sorprès molt, però és el que té l'eef, que podem adaptar-nos al seu ritme... I si et serveix de consol, jo estic aprenent de tot, moooooooolt!
Una abraçada,

Sylvia ha dit...

Que bé!!

La veritat que en el meu cas estic reaprenent moltes coses amb ells i sobretot veig que tot pot ser divertit!

Petons

Àfrica ha dit...

Jo crec que això que dius, Sylvia, és de les coses més maques d'educar a casa. Tots aprenem i això motiva moltíssim!
Una abraçada!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...