divendres, 23 de novembre del 2012

Carnaval de blocs: es pot defensar el homeschooling sense atacar a l'escola?





La Lau, que ha tornat a reprendre el Carnaval de Blocs, ens convida a contestar la següent pregunta: ¿podemos defender el homeschooling sin atacar a la escuela? 

Jo crec que sí. Personalment no he tingut mai cap mala experiència amb l'escola quan jo hi anava, però per la nostra manera de fer crec que, ara per ara, ens va molt millor l'educació a casa: molta més flexibilitat, convivència... Alguns em diran que si no portem els nostres fills a l'escola és que no ens agrada. No és que no ens agradi, és que preferim una altra opció, igual que hi haurà famílies que els pot semblar que l'educació a casa està molt bé, però que ells no s'hi veuen. Això no vol dir que no sigui capaç de veure que l'escola té mancances o problemes fruït molts d'ells pel tipus de societat en què vivim. Tot es pot millorar, igual que en el nostre dia a dia, a casa, també hi ha moltes coses que podríem fer millor.

Per mi, encara que soni a políticament correcte, es tracta de poder escollir l'opció en la que et trobis més a gust i que garanteixi un mínim d'educació que ens permeti viure, ser feliços i desenvolupar-nos amb normalitat en el lloc on vivim. L'Estat hauria de garantir l'accés a una escola pública i de qualitat, i hauria de garantir també altres opcions educatives, com la nostra. 

Per tant, sí, podem defensar el homeschooling sense atacar a l'escola. I de fet, agrairia moltíssim que quan parlo amb algú de la nostra opció educativa no se sentís atacat ni qüestionat, no és pas la meva intenció. Es tracta de sumar, no de restar.

..........................................................................


Creo que sí. Personalmente no tuve nunca ningún problema en/con la escuela, cuando asistía a ella. Pero por nuestra forma de vivir creo que, por ahora, es mucho mejor la educación en casa: mucha más flexibilidad, convivencia... Algunos me dirán que si no llevamos a nuestros hijos a la escuela es que no nos gusta. No es que no nos guste, es que preferimos otra opción, igual que hay familias que les puede parecer genial la educación en casa, pero que creen que no es la mejor opción para ellos. Esto no quiere decir que no sea capaz de ver que la escuela tiene sus problemas fruto muchos de ellos del tipo de sociedad en la que vivimos. Todo se puede mejorar, igual que en nuestro día a día, en casa, también hay cosas que podemos hacer mejor.

Para mí, aunque suene a políticamente correcto, se trata de poder escoger la opción en la que te encuentres mejor y que garantice un mínimo de educación que nos permita vivir, ser felices y desenvolvernos con normalidad en el lugar donde vivimos. El Estado debería garantizar el acceso a una escuela pública y de cualidad, y también debería garantizar otras opciones educativas, como la nuestra.

O sea, sí podemos defender el homeschooling sin atacar a la escuela. Y de hecho, agradecería muchísimo que cuando hablo con alguien de nuestra opción educativa no se sienta atacado ni cuestionado, no es mi intención. Se trata de sumar, no de restar.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...