dilluns, 30 de juliol del 2012

Melmelada de préssec i albercoc

Aquest any m'he animat a preparar melmelada de préssec i albercoc. A casa en mengem per esmorzar i em venia de gust fer-les. 

La melmelada de préssec: cal rentar i pelar els préssecs i tallar-los a trossets petits. Jo vaig afegir-hi una mica menys d'un terç de sucre, però això va a gust de cadascú. També vaig afegir-hi suc de llimona (dues llimones, per tres quilos de préssecs tallats). Vaig deixar-ho macerar tota la nit i a l'endemà vaig passar-ho una mica pel túrmix i la vaig posar a coure. Cal anar remenant perquè és fàcil que s'enganxi. 

La melmelada d'albercoc: cal rentar i treure el pinyol de la fruita. Vaig afegir-hi la mateixa quantitat de sucre que amb els préssecs, però no hi vaig posar el suc de llimona. La resta del procés és el mateix que la melmelada de préssec.


Quan la melmelada està feta, es pot envasar en pots de vidre i posar-los al bany maria uns trenta minuts. Queda una melmelada boníssima!






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...