dimecres, 11 de maig del 2011

Introducció als decimals: l'euro

Un dels avantatges del canvi de moneda que vam viure fa anys, de la pesseta a l'euro, és com facilita la comprensió dels decimals, o això em sembla!
Vaig preparar unes monedes i bitllets d'euro en cartolina. També vaig retallar tot de productes d'un catàleg d'una botiga. Amb aquest material, hem fet dues activitats diferents:

-amb en Neó hem treballat amb les monedes de paper. Hem agafat un euro, i ha buscat l'equivalència en monedes d'1, 2, 5, 10, 20 i 50 cèntims. Trobo que li ha anat molt bé per prendre consciència de que moltes monedes petites poden valer el mateix que una única moneda d'un valor més gran.
 Ha separat 100 monedes d'un cèntim en grups de 10.
  Ha canviat els grups de 10 cèntims, per dues monedes de 5 cèntims.
I les dues monedes de 5 cèntims per una de 10.

I dues monedes de 10 cèntims per una de 20.

-Amb en Jan: ell ha escollit dos productes d'aquests que vaig retallar, ha fet la suma mentalment i després ho ha comprovat amb les monedes. La meva sorpresa ha sigut veure que no ha tingut cap mena de dificultat en sumar les dues quantitats amb els seus decimals.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...