dilluns, 21 de febrer del 2011

Jocs matemàtics casolans: ampolla i pentòminos/ampolles i capacitats

Fa uns dies vaig preparar aquests senzills jocs amb cartolina.
El primer és una versió més senzilla del Pentòminos. Vaig treure la idea del dossier sobre geometria de la M. Antònia Canlas (del Gamar). Vaig dibuixar una ampolla. A dins hi cap un rectangle de 10x6 quadradets. Com que els jocs que tenim del pentòminos són un pèl difícils per en Neó, vaig pensar que fent aquesta plantilla podria descomposar l'ampolla en parts més grans. A ell li és més fàcil encaixar-les. O sigui, que hi ha una plantilla que la podeu imprimir (o fer-vos-la a l'ordinador, que segur que quedarà millor!) tantes vegades com volgueu. La retalleu amb tants trossos com vulgueu. Això sí, heu de tenir clar que cada plantilla és un joc (jo per diferenciar-ho a cada joc hi he enganxat un gomet d'un color diferent, el joc més senzill, amb menys peces per encaixar, hi he enganxat els gomets vermells, un altre joc un pèl més difícil -amb més peces per encaixar- el blau, i així amb diferents colors). En el document que ve a continuació, he deixat un exemple d'una possible descomposició de la plantilla.
Joc_ampolla_pentòminos                                                            

El segon joc també és molt senzill. Durant l'estiu passat, vam estar jugant amb diferents tipus d'ampolles de diferents capacitats. Com que ara, no fa massa bo per mullar-se, vaig fer unes plantilles d'ampolles amb cartolina de diferents capacitats per a fer combinacions. L'altra opció és tenir físicament les ampolles, però nosaltres no disposem de gaire espai, o sigui que ens conformarem amb això.
Joc Capacitats Litres                                                            
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...