dimecres, 19 de gener del 2011

Geometria: figures planes

La setmana passada vam treballar una mica de geometria, seguint, el dossier de la M.Antònia Canals, Superfícies, volums i línies.
Vaig preparar tot de figures geomètriques planes amb Goma eva i vaig demanar que les classifiquessin segons com fos el seu contorn: tot d'una línia corba, amb línes corbes i rectes, tot línies rectes. Un cop els van tenir separats, vaig explicar-los que aquests que només tenen línies rectes els anomenen polígons. Els vaig preparar unes targetes amb els següents enunciats: Tenen tots els costats rectes? Sí, no. Vaig proposar de classificar aquests polígons segons el nombre de costats que tinguessin: 3 (triangles), 4 (quadrilàters), 5 (pentàgons), 6 (hexàgons), més de 6. Un cop van acabar, en Jan es va animar a fer alguns polígons en el geoplà casolà que tenim.
DSC_0723DSC_0724


DSC_0725
DSC_0728
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...