dijous, 1 de juliol del 2010

Feines de casa


Després d'un temps en què, més o menys, era fàcil que els petits col·laboressin en les feines de casa, ara cada vegada costa més. Per el nostre funcionament és important que tothom faci el que pugui en aquestes tasques. Així que fa unes setmanes vaig fer una llista amb les feines més habituals del nostre dia a dia: parar taula, fer el dinar, el sopar, buidar el rentaplats, passar l'aspirador, endreçar la cuina, netejar el lavabo, feines del pati/hort, rentar i endreçar la roba, llençar escombraries, compostador... i treballar fora de casa (en el nostre cas, el pare treballa fora de casa tot el dia, i em sembla important que aquesta tasca també quedi reflectida).
He fet una graella, que està penjada a la nevera, amb totes aquestes tasques i els dies de la setmana. Cada vegada que algú fa alguna cosa ho marca amb la seva inicial (ho vam provar amb gomets, però anaven tots per terra!).
Veig que a ells els dóna més seguretat i que rondinen menys si veuen que aquell dia encara no han col·laborat en res. Es tracta de que facin aquelles tasques que no suposen cap perill per ells (no cuinen amb foc, per exemple), però que s'adonguin que cal fer-ho entre tots.
feines

5 comentaris:

Marvan ha dit...

Molt bona idea! Aquí a casa també és important que col.laborin tots. Forma part de ser una familia, tots ens ajudem. A més a més tú com jo tens dos nois i encara que políticament no és correcta dir-ho, jo trobo que sí és així i que els nois els hi costa més col.laborar en les feines de casa. Aquí han de fer el mateix com si haguessin sigut nenes i algunes tasques no els hi agraden gens (com treure pols o escombrar per exemple). Fins i tot aquest estiu em vull buscar un millor sistema perque col.laborin encara més perque amb un preadolescent haurem de buscar la millor manera suposo perque no s'apalanqui jejeje.
Bon estiu i bona neteja!!!!

Àfrica ha dit...

Sí que és important, però costa, eh? Jo el que veig és que amb la graella evitem discussions i això també és important!! Ja m'explicaràs com et va amb la preadolescència...
Una abraçada!

Estherqp ha dit...

Gràcies per la idea, es genial!!! Amb Sergi tindré que posar dibuixets perque encara no sap llegir... Besets

ligoacoma ha dit...

Hola Àfrica,

m'ha agradat molt aquest sistema teu de la graella. Nosaltres això ho duem fatal, fatal.

Em penso que el provaré molt aviat.

Gràcies per compartir-lo, i bon estiu!
:)

Àfrica ha dit...

Moltes gràcies noies! La graella és pràctica i, de moment, evita discussions sobre el tema. Nosaltres la neteja i ordre de la casa tampoc ho portem massa bé, la veritat, a veure si així millorem!
Una abraçada a les dues, i bon estiu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...