Jan:
-hem acabat la lectura de tres llibres més de la col·lecció de Castellnou,
La vaca Taca i La vaca Taca i la nata muntada d'Agostino Traini i Un concert per al núvol Ot de Nicoletta Costa. Des de que llegeix cada dia en veu alta, hem millorat molt la lectura, i ara ja vol, i ho fa, llegir tot el llibre sencer, seguit.
-ha escrit una història de dos pallassos que enviarà a la seva cosina. L'escriptura és una altra tema... tot i que li fa molta il·lusió i s'hi posa, veig que se'n cansa de seguida. Tot arribarà!
-hem llegit el número d'El Tatano d'aquest mes i ha fet aquests jocs.
-hem jugat al Pentòminos que a casa agrada molt. Us deixo algunes pàgines interessants: amb jocs interactius, per retallar i imprimir
-amb els reglets. Aquesta idea la vam treure del blog de la Sylvia. En Jan va fer una línia de reglets que anava col·locant sense cap mena d'ordre (ara un de dos, un de vuit, un de tres...). Després havia de mirar de substituir aquests reglets pels de deu. Ens va servir per a treballar el càlcul mental d'una forma divertida.
Amb en Neó:
-està molt animat per aprendre lletres. Vam anar a la biblioteca i va agafar tot de llibres d'en Teo, de la col·lecció "Les Lletres". Em va fer gràcia perquè va buscar les lletres que havíem treballat. Els hem llegit unes quantes vegades i avui ha decidit escriure-les a la pissarra. He preparat un mural que he penjat a la paret i on enganxarem les lletres que ell vagi aprenent. De moment, avui les hem escrit i, suposo, que demà ja les enganxarem.
-hem treballat la psicomotricitat fina cordant i descordant botons i hem treballat amb un llibre d'activitats (jocs de diferències, laberints...)
Camp de blat amb corbs
La versió d'en Neó.
En Jan encara no l'ha acabat.
Cada dia els llegeixo algun llibre una mica més llarg del que acostuma a llegir en Jan. Com que estem treballant sobre l'Àrtic, els he llegit La Rita al Pol, de Mikel Valverde (MacMillan, 2007. En català, castellà, basc...en gallec no ho he trobat!). És la història d'una nena que va a visitar al seu oncle científic que forma part d'una expedició que treballa al Pol. Narra les aventures que els passen quan el trencaglaç on viatge el seu oncle queda encallat a la banquisa i no pot avançar. M'ha semblat interessant perquè parla dels costums dels inuits, de la fauna que habita l'Àrtic i del canvi climàtic. Té algun moment una mica "dur" que jo m'he saltat (uns óssos fereixen mortalment els huskies). Tot i així, en Jan s'ha quedat molt afectat pel final (la nena torna a casa...) i hem tingut una mica de plors...
Tot i la coberta, no s'han equivocat i en aquesta història hi ha un pingüí al pol Nord!
5 comentaris:
Ostres,Àfrica, em deixes parada de lo molt que saben els teus nens. M'agradaria saber, si no és molta molèstia, quins són els materials que fas servir per aprendre a llegir i a escriure (em fascina que amb cinc anys i poc ja llegeixi!!), i si pot ser, quan de temps dediques cada dia a treballar "l'escola a casa", quin tipus d'horari feu, si ho fas amb els dos alhora, o primer un i després l'altre... Ups, masses preguntes! Bé, et felicito per tota la feina que fas, i perquè inspires a altres mares com jo. Un petonet. Sílvia.
Hola Sílvia, moltes gràcies pel teu comentari! Fa un temps vaig escriure una entrada sobre la lectura i els materials que fem servir (aquest és l'enllaç, espero que et serveixi, http://undesertacasa.blogspot.com/2009/09/la-meninheira-em-va-demanar-que.html). Pel que fa a l'escriptura, ens costa una mica més. El gran hi té molt d'interès, però se'n casa força aviat. Fem servir de tot, des de l'alfabet tàctil de la Montessori (http://undesertacasa.blogspot.com/2009/08/material-montessori-casola-abecedari.html), pissarres de sal (http://undesertacasa.blogspot.com/2009/06/escriptura.html), fitxes més clàssiques per pintar, llibretes de cal·ligrafia... Pel que fa a la lectura, crec que cada nen té el seu ritme, hi ha un moment en que se'ls desperta l'interès, a uns abans i altres més tard, però tots acabem sabent llegir. El petit (3a), tot just ara comença a tenir interès per les lletres i amb això estem!
Pel que fa a horaris... no seguim un horari estricte, es lleven, es vesteixen, fan els llits i esmorzem. Després d'esmorzar fem una mica de feina (sempre hi ha alguna cosa de matemàtiques, lectura, diversos jocs, alguna activitat relacionada amb algun projecte que fem...)No sabria dir-te quantes hores, perquè durant tot el dia anem fent coses, hi haurà dies que més, d'altres que menys (sempre en funció dels ànims!). També hi ha activitats que per nosaltres són importants i que potser hi ha qui no les considera, diguem-ne "acadèmiques/escolars": jugar a l'oca, al dòmino (per aprendre els números, a comptar), a escacs, sortir a fora a passejar, mirar què fan els formiguers que hem trobat al pati, cantar... Treballem tots junts, a mesura que el petit va creixent és més fàcil.
I si busques inspiració, mira algun dels blocs que seguim, allà sí que trobaràs que gent que fa unes coses impressionants!
Fins aviat,
Gràcies Àfrica. El que veig és que només llevar-vos (i esmorzar) ja us poseu de seguida a fer escola. A mi em costa una mica més perquè primer m'agrada tenir la casa "controlada" i a vegades se'm passa l'estona netejant i no fent res "escolar" (clar que ells sempre es posen a pintar/retallar/jugar... etc). Però m'agrada veure altres visions per "prioritzar" (ai, com em costa!) Moltes gràcies de nou. Un petonet. Silvia.
Jo no tinc gens solucionat el tema de l'organització, la neteja... de mica en mica! Fins aviat!
Això, de mica en mica anem aprenent, uns i atres! Un petonet. Silvia.
Publica un comentari a l'entrada