divendres, 25 de setembre del 2009

24 i 25 de setembre

Aquests dies hem començat a treballar amb els "workboxes", treball encapsat... Feia temps que ho tenia pendent, però fins ara no ho hem començat a aplicar diàriament. La veritat, és que ens va molt bé. Aprofiten millor el temps i els veig més tranquils saben què han de començar i acabar.
Aquestes són algunes activitats que hem fet aquests darrers dos dies.

Jan:
-hem treballat la lletra lligada "j" amb la capsa de sal,  la pissarra i finalment a la llibreta
-hem repassat continents i oceans en un mapa del món que vaig preparar fa temps i que ja comença a estar força atrotinat! També hem fet servir un parell de pàgines web: aquí (en diferents llengües, Meni, en gallec també!) i aquí (en anglès)











-multiplicacions (quadern Nadal) amb els reglets i sudokus









-fa uns dies que parlem de les hores. Per treballar el tema dels quarts hem preparat aquests dibuixos de circumferències marcats només amb el 12, 3, 6 i 9.









-hem començat i acabat la lectura del llibre Les olimpíades als aiguamolls de Silvia Vignale de la col·lecció de Castellnou aquesta vegada amb lletra lligada.














Neó:
-hem jugat a cartes de números que podeu imprimir d'aquí. Consisteix en posar tantes boletes com el número indica.




-reglets: hem treballat el 5 i després hem jugat amb els altres (1, 2, 3 i 4)
-escriptura números (de l'1 al 5) i reconeixement de quantitats. Fem servir el quadern Nadal, que està força bé i que a en Neó li agrada molt.












-joc dels botons: consisteix en ajuntar en un mateix fil els 1, en un altre els 2... fins el 5. També va bé per a treballar la psicomotricitat fina. En aquest joc hi ha moltes combinacions: fer grups de números, per colors, fer sèries...










-tangram: hem començat per fer els dibuixos que estaven amb totes les formes geomètriques marcades i després hem continuat amb només la silueta









Hem jugat al dòmino i, avui, amb l'avi Josep Maria han aprofitat per a jugar una partida d'escacs després de dinar.
També hem llegit la història At the beach, d'en Ben and Bella i hem vist el DVD.
Hem continuat preparant el projecte de la tardor i han fet d'homes prehistòrics treballant el "sílex" (que era pissarra) i fent les lasques per a les seves eines.

5 comentaris:

Sandra ha dit...

Porteu les piles bes carregades ehhh. QUanta feina, la veritas es que el tema dels workboxes funciona genial. Petons.

Àfrica ha dit...

És que posat així sembla molt, però no et pensis que si estan tot el dia... El que sí que em sembla que aquesta manera de treballar els ajuda a concentrar-te més i per tant, a fer les coses amb menys temps. Ells se senten orgullosos quan acaben de la feina que han fet (i jo també!). Però hi ha dies de tot, o sigui que aquests valen per aquells que no aconseguirem fer res de res d'aquest tipus de feina!! És el que té de bo l'educació a casa! Una abraçada!

♥ meninheira ♥ ha dit...

Trabajais un montón! una entradita para explicar las multis?(pido un montón hahahaha)

besitos y gracias por los enlaces ;)

Àfrica ha dit...

Hola Meni! He colgado lo de la lectura pero no sé si te va a servir... Cuando pueda escribo lo de las multiplicaciones, pero, la verdad, acabamos de empezar y falta ver si este interés se mantiene! Un abrazo, vamos a salir un rato!

♥ meninheira ♥ ha dit...

vooooy :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...