Desarrollo de competencias matemáticas con recursos lúdico-manipulativos, d'Àngel Alsina (Narcea ediciones, Madrid, 2004)
Exemples d'activitats amb els reglets (6-7 anys)
-Memoritzar el valor de cada regleta: és important que l'infant anomeni els reglets pel seu valor i no pel seu color i que els reglets siguin llisos sense les unitats marcades.
-Ensenyar un reglet concret i preguntar quin número ve abans i quin després.
-Ensenyar dos reglets: quin és el número més gran i quin el més petit.
-Mostrar una sèrie de reglets consecutius en què hi falti un reglet intermig, preguntar quin és.
-Comparar reglets i observar les primeres lleis numèriques: que els números creixen d'un en un, etc.
-Representar números amb els reglets i a l'inrevés, donar la representació feta i endevinar de quin número es tracta.
-Practicar el fet que 10 unitats es poden canviar per una desena i a l'inrevés (és la base de la comprensió dels algorismes “portant”.
-Composició i descomposició de quantitats (per ex. fer el 8 de diferents maneres...)
-Fer les primeres sumes i restes d'aquesta manera (les mides són orientatives NO són exactes)
Exemples d'activitats amb els reglets (7-8 anys)
-Representar nombres de dues i tres xifres amb els reglets i a l'inrevés, donar la representació feta i endevinar de quin número es tracta.
-Composar i descomposar nombres de maneres molt diferents.
-Representar sumes escrites “portant”, escrites en disposició vertical, insistint en la idea que 10 unitats poden canviar-se per una desena i a l'inrevés
-representar la multiplicació com a operació de repetir una quantitat, i fer observar que la representació del producte sempre és un rectangle, amb l'excepció d'alguns casos concrets, que és un quadrat.-Representar les taules de multiplicar.
-Fer comparacions entre sumes i productes.
-Representar les restes i fer observar que és l'operació inversa de la suma
2 comentaris:
MOltes gràcies Àfrica, intentarem demanar-ho als reis!!
A veure si es porten bé, aquests reis!
Una abraçada
Publica un comentari a l'entrada